8/5/09

Dia de les lletres asturianes 2009


Dicen que los asturian@s somos grandones. Yo nun se si soy grandón pero sí considérome muy asturianu y mi familia tamién. Considero el nacionalismu tanto rexional como estatal ridículu y excluyente. Leo Bassi en su espectáculo "Utopía" afirma que tolos los nacionalismos son de derechas y que hay que volver al universalismo del siglo XIX. Comparto esa opinión. Esta universalidad nun debe dir reñida con lo local, al contrariu. Lo local tien que ser el pilar donde se asiente esa universalidad. Las llinguas, símbolos, gastronomía y aspectos de la cultura deben ser cuidados y mantenidos con esmeru.

Todo debe facese sin imponer nada como quieren facer los que reclamen la oficialidad d´afechu.
Vete a deciyos a la xente de tola vida de los pueblos, del campu, de les montañes asturianas que agora tienen que falar oficialmente en una llingua artificial que sólo saben cuatro señorit@s de universidad y que pa colmo tienen que dirigise a las instituciones públiques o les instituciones a ellos en un código "tuneao" que nun entienden . Seguramente garren la fesoria y se líen a fesoriazos.

Eso sí, debe evitase que el bable, artificial o no, llingua o dialecto, desaparezca. Hay que impulsar su conocimiento y que la xente decida como quier expresase y si llega el casu establecer su oficialidad de forma natural.

He aquí un poema míu del llibro "Alcantarillas":

Nel fondo d´un chigre
topéme con una Xana
y como taba daqué rescocíu
avereme a ver lo que pasaba.

Díxei:
"¡Moza, gústesme,
voy metete el cuélebre
a esgalla!”
Entós, arreóme tal tortazu
que dexóme sentau.

Y al presentase
uno igualín al Rey Pelayu
marché como un diañu
col rabu entre les pates.

Una vez afora,
pa mi sospresa,
vi varios trasgos averdiaos
conxurando.
Fartu de tanta mituloxía
allanciéis la botellina sidra
gañando:
“¡Cagon Ros
véivos pa Cantrueces!”

Esclariáronseme los güeyos
y ¡mecagonmimá,
yeran Xoxé, Xuán y Xulián
los Guardia Civiles
!Espulí d´allí
como si llevase
tras de mí
al mismísimu Xuan Nocea “Nuberu”
aventándome tronidus.

Menos mal que ascondime
en Casa Bango
onde taban los collacius
y pude acabar la nueche
con los clamores
del Asturies Patria querida,
Asturies de mis amores.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Pa escribir n´asturianu, nun taba de más conocelu enantes, ye lo que tien que una llingua nun sea oficial...per otro llau aconséyote afondar más na sociollingüistica asturiana pa nun soltar barbaridaes de esti callibre. Una de pueblu, que fala la nosa llingua artificial....hai daqué no que tienes razón: dan ganes de liáse a fesoriazos!

El Brujo dijo...

Estoy totalmente de acuerdo contigo, Suarón. Cada uno que hable como quiera...
Lo digo como asturiano de toda la vida que no tengo ni puta idea de "falar n'asturianu" y que, pese a que tampoco tengo ninguna intención de aprenderlo (como no tengo ninguna intención de aprender Euskera, rumano o japonés, por poner tres ejemplos) lo respeto como parte de la cultura asturiana. Y también respeto al que quiera hablarlo. Pero que no obliguen al que no quiera, por favor...
Y creo que por esto no soy menos asturiano...

David Suárez Suarón dijo...

Ye verdad Brujo, que nun impongan nada y menos algo que pa bien o pa mal, por una causa o por otra, nun reflexa la realidad sociollingüística asturiana. Ye lo que hay.
Ahora tamos en el siglo veintiunu, hay que mirar hacia adelante, a metas universales pero sin despojarse de lo local. Non involucionar pa atrás e imponiedo dictatorialmente.
Y si aguien quier despotricar que despotrique yo ya lo dixe todo.

gorki75 dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Anónimo dijo...

soy de la banda gaites candas y fuimos a tocar a la manifa del 8 de mayo, si teneis algun material, fotos o videos, o algun enlace de internet donde pueda encontar material, me prestaria quye me lo pasarais, muchas gracias de antemano.

bandagaitescandas@gmail.com


http://bandagaitescandas.blogspot.com/


tambien queria saber cuales fueron las represenatcion en la manifestacion (andecha, unida, izquierda xunida,...) para ver si ellos tienen material

1 abrazu per fuerte